9025 Győr, Töltésszer u. 3.

Ügyelet: 8:00 - 20:00 hétköznap

(30) 988 2674

Segítség az EESZT csatlakozás folyamatához

2019. 11. 29. - Tippek

2020. január 1-ig minden fogorvosi egészségügyi szolgáltatónak csatlakoznia kell az EESZT rendszeréhez. A következő leírással részletesen bemutatjuk, hogy az ARPADENT fogászati szoftvert használva milyen lépések szükségesek az EESZT rendszerével való csatlakozáshoz. 

1. lépés

Az EESZT információs portálon végig kell csinálni az eKapu regisztrációt. 
Az eKapu regisztráció a itt érhető el.

2. lépés

Az EESZT belépéshez szükség van egy eSzemélyi olvasóra, ami képes olvasni az eSzemélyi igazolványt. Itt érhetők el az eSzemélyi által javasolt kártyaolvasók.

Mi a "Reiner cyberJack® RFID standard HUN" kártyaolvasót javasoljuk használatra.
A kártyaolvasó azért szükséges, hogy az eSzemélyi segítségével hitelesítve lehessen adatkommunikációs csatornát nyitni az ARPADENT fogászati szoftver, és az EESZT rendszere közt.  A kártyaolvasó egy beszerzési lehetőség itt érhető el.

3. lépés

Kártyaolvasó használatához először telepíteni kell az ahhoz szükséges driver-t. A driver egy olyan szoftver, amely segítségével a kártyaolvasót az adott számítógép fel fogja ismerni, és használni tudja. A driver a kártyaolvasó gyártójának vagy értékesítőjének weboldaláról tölthető le. Például: 

4. lépés

Az eSzemélyi Kliens telepítése és használata szükséges ahhoz, hogy az eSzemélyi igazolvány használható legyen, mint autentikációs eszköz.
Az eSzemélyi Kliens és telepítésének módja az eszemelyi.hu oldalon található:

5. lépés

Be kell lépni az EESZT Ágazati Portálra, és aktiválni kell a hozzáférést. Belépés itt:


Egészségügyi végzettségű (Orvos, szakdolgozó, gyógyszerész és klinikai szakpszichológus) felhasználók
esetén az EESZT Felhasználónév képzési szabálya a következő:

EESZT azonosító = előtag + alapnyilvántartási azonosító.
Az előtagok a következőek lehetnek:

  • O - Orvos
  • S - Szakdolgozó
  • G - Gyógyszerész
  • C - Klinikai szakpszichológus
  • X - Egyéb, nem eü. végzettségű felhasználó

EESZT Intézményazonosítók képzése esetében az automatikus képzési szabály OTH és OGYEI által nyilvántartott intézmények esetében:

EESZT Intézményazonosító = előtag + OTH vagy OGYEI által adott 6 jegyű azonosító

Az előtagok a következőek lehetnek:

  • E - OTH által nyilvántartott eü. szolgáltató
  • P - OGYEI által nyilvántartott szolgáltató

FIGYELEM! 5 karakteres OGYEI azonosítók esetén az azonosítót a bal oldalról 1 db nullával kell feltölteni
6 karakteresre!

6. lépés

Biztonságos adatkapcsolathoz szükséges még egy ún. SSL tanúsítvány, amely az ARPADENT fogászati szoftverben az adott fogászathoz lesz hozzárendelve. Ezt az Ágazati Portálról lehet letölteni, amit utána nekünk kell továbbküldeni.
Az SSL tanúsítvány fájlhoz az alábbi módon lehet hozzáférni:

  • Ezen a linken kell belépni: 
  • EESZT Felhasználó név megadás után "Bejelentkezés" gombra kell kattintani.
  • Megnyílik az eSzeméliy Kliens, ahol a kártyaleolvasó és az eSzemélyink segítségével tudunk bejelentkezni majd.
  • Bejelentkezéskor ki kell választani az intézményt, amelynek nevében le akarjuk tölteni a WAF-SSL tanúsítványt. (Ha több opció közül is lehet választani az intézmény választásánál, akkor azt az opciót kell válaszatni, ahol csak intézmény van.
  • Itt kattintsunk az „EESZT SSL tanúsítvány letöltése” menüpontra Ha rossz intézményt vagy opciót választottunk, akkor ez a menüpont nem is fog megjelenni!A tanúsítvány letöltése a „Letöltés” gombra kattintva kezdeményezhető. 

7. lépés

Az ágazati portálon az intézményhez hozzá kell rendelni a regisztrált felhasználót.

8. lépés

Következő lépés az ARPADENT fogászati szoftver EESZT moduljának aktiválása, amit mi tudunk beállítani. Ezután már elérhetővé válik a Beállítások alatt az EESZT menüpont, ahol az EESZT kapcsolathoz szükséges adatok szerkeszthetők.
Innentől kezdve már használhatóvá válik a EESZT felé az adatkommunikáció.




Hasznos linkek:

Mire vár?
Beavatjuk a részletekbe.
Keressen minket!
ARPADENT