9025 Győr, Töltésszer u. 3.

Ügyelet: 8:00 - 20:00 hétköznap

(30) 988 2674

Várólista működés az ARPADENT fogászati praxismenedzser rendszerben

2021. 12. 16. - Tippek

Hogyan kezeljünk várólistát az ARPADENT-ben?

Sok fogászatnál jelentkezi az a  probléma, hogy a páciensek sürgős beavatkozást kérnek, de a berendelési naptár annyira telített, hogy csak napokkal, hetekkel későbbi időpontot tudnak csak kapni. Emellett viszont az előforduló lemondások miatt a felszabaduló időpontokat nem tudják feltölteni, ami közvetlen anyagi veszteségnek tekinthető.
Ezt a problémát orvosolja a várólista funkció, ami már az ARPADENT fogászati szoftver Standard csomagjában is elérhető.

Alapvetően kétféle várólista megoldásunk van összegyúrva.

  • A páciens kap egy jövőbeni időpontot, de egyeztetésre kerül vele, hogy ha időközben felszabadul egy korábbi időpont, akkor keresni fogják. 
  • Egy pácienst direktben a várólistára vehetünk fel úgy, hogy nem kap előre semmilyen időpontot sem, és csak egy felszabaduló időpontra várakozik.

Nézzük először az első esetet. Létrehozunk egy berendelési időpont a páciens részére egy olyan időszakra, amikor van szabad helyünk. A berendelési időpont létrehozásakor bejelöljük, hogy kerüljön várólistára a páciens.

Másik lehetőségként a kiválasztott pácienst időpont nélkül is fel lehet venni várólistára. A napló modulban a páciens választó alatt található "Lehetőségek" menüből kiválasztható a "Várólistán" funkciót, amivel a páciens azon nyomban rákerül a várólistára.

Amennyiben lemondás történik, az adott napnál rákattintunk a napot jelölő oszlop jobb oldalán látható ún. "hamburger" menüre. Ott válasszuk ki a "Várólista megtekintés" funkciót. 

A felugró ablakban megjelennek a várólistán szereplő páciensek. Akik kaptak előzetesen időpontot, azoknál az első oszlopban megjelenik az. 

Innentől manuális feladatok jönnek. A várólistán lévő páciensekkel egyeztetni kell arról, hogy a megüresedett időpontra tudnak-e jönni. A várólista ablakban a jobb oldalon lévő gombok segítségével lehetőségünk van megjegyzést hozzáfűzni az adott várólista elemhez (pl. hívtuk telefonon, de nem jó neki), ki lehet választani az adott berendelési időpontot vagy pácienst. Ha valakinek megfelelő a megüresedett időpont, akkor be kell oda írni (áthelyezni, ha volt neki időpontja, vagy felvenni, ha időpont nélküli várólistás volt.

Mikor melyik módszert érdemes használni?

Ha a páciensnek biztosan tudunk adni időpontot, de ő azt mondja, hogy rugalmas és tud akár korábban is jönni, akkor érdemes az első módszert használni. Ilyenkor biztosított neki az elsőként befoglalt időpont, és közben várakozhat egy korábbi lehetőségre.

A második módszert olyan esetekben érdemes használni, amikor előre nem tudunk neki  időpontot adni, mert valamitől függ az ő kezelése. Pl. a külsős szájsebész kolléga csak akkor jön a rendelőbe, ha összejön neki legalább öt páciens kezelési lehetősége.

Mire vár?
Beavatjuk a részletekbe.
Keressen minket!
ARPADENT